Psalmii cap.3

Psalmul 3 , Traducerea Dumitru Cornilescu  (aranjamentul textului imi apartine)

Un psalm al lui David, făcut cu prilejul fugii lui dinaintea fiului său Absalom

"Doamne, ce mulţi sunt vrăjmaşii mei ! Ce mulţime se scoală împotriva mea ! Cât de mulţi zic despre mine: „Nu mai este scăpare pentru el la Dumnezeu!” (Oprire)

Dar, Tu, Doamne, Tu eşti scutul meu, Tu eşti slava mea şi Tu îmi înalţi capul !

Eu strig cu glasul meu către Domnul, şi El îmi răspunde din muntele Lui cel sfânt. (Oprire)

Mă culc, adorm şi mă deştept iarăşi, căci Domnul este sprijinul meu. Nu mă tem de zecile de mii de popoare care mă împresoară din toate părţile.

Scoală-Te, Doamne! Scapă-mă, Dumnezeule ! Căci Tu baţi peste obraz pe toţi vrăjmaşii mei şi zdrobeşti dinţii celor răi.

La Domnul este scăparea: binecuvântarea Ta să fie peste poporul Tău. (Oprire)"

Psalmul 3 , Traducerea Bartolomeu Anania

Al lui David ; cand fugea de dinaintea fiului sau Abesalom.(nota explicativa : Vezi această istorie în 2Regi cap.15 . În altă ordine de idei, Versiunea Ebraică numerotează acest subtitlu drept versetul 1, aşa încât psalmul are 9 versete. Această ordine o adoptă şi ediţia Rahlfs, în concordanţă cu BJ, TOB, OSTY. Versiunea de faţă însă păstrează numerotarea clasică a ediţiilor româneşti; ea se află, de altfel, şi în KJV şi RSV. Cazul Psalmului 3 devine aproape general), (in traduerea aceasta 2Regi, este 2 Samuel din traducerea Cornilescu )

.1Doamne, de ce s'au înmulţit cei ce mă necăjesc?
Mulţi se ridică împotriva mea,

2mulţi îi spun sufletului meu:
„Nu-i este lui mântuire întru Dumnezeul lui“...

3Dar Tu, Doamne, Tu eşti ocrotitorul meu,
Tu eşti slava mea şi Cel ce înalţi capul meu.

4Cu glasul meu către Domnul am strigat
şi El m'a auzit din muntele Său cel sfânt.

5Eu m'am culcat şi am adormit;
sculatu-m'am, că Domnul mă va ocroti.

6Nu mă voi teme de miile de popoare
care'mprejur mă împresoară.

7Ridică-Te, Doamne, mântuieşte-mă, Dumnezeul meu,
că Tu i-ai bătut pe toţi cei ce fără pricină mă duşmănesc,
dinţii păcătoşilor i-ai zdrobit.

8A Domnului este mântuirea
şi peste poporul Tău binecuvântarea Ta.

Psalmul 3 , Noua Traducere in Limba Romana

Un psalm al lui David, compus pe vremea când fugea dinaintea fiului său Absalom.[a]

Doamne, ce mulţi îmi sunt duşmanii!
    Mulţi sunt cei ce se ridică împotriva mea!
Mulţi grăiesc sufletului meu:
    „Nici Dumnezeu nu-l mai scapă!“Sela[b]
Dar Tu, Doamne, îmi eşti scut!
    Tu eşti slava mea, eşti Acela Care îmi ridici capul!
Cu glasul meu am strigat către Domnul,
    şi El mi-a răspuns din muntele Lui cel sfânt.Sela
Eu mă culc, adorm şi mă trezesc iarăşi,
    căci Domnul mă sprijină.
Nu mă tem de puhoiul de popoare
    care se ridică împotriva mea din toate părţile.
Ridică-Te, Doamne!
    Izbăveşte-mă, Dumnezeul meu!
Tu-i loveşti peste obraz pe toţi duşmanii mei
    şi zdrobeşti dinţii celor răi.

A Domnului este izbăvirea!
    Fie binecuvântarea Ta peste poporul Tău!Sela

Footnotes:

  1. Psalmii 3:1 Titlu. Vezi 2 Sam. 15:13-17:22; în textul ebraic, aceste titluri reprezintă primul verset al psalmului. De aici şi diferenţa în numerotarea versetelor pentru majoritatea psalmilor cu titlu
  2. Psalmii 3:2 Termen muzical desemnând probabil un interludiu instrumental; peste tot în Psalmi

- citind psalmul putem observa ca apare de trei ori cuvantul (oprire), sau "Sela" (in NTLR), (sau "selah" in alte versiuni), care este un cuvant care apare adesea in psalmi, se presupune de unii ca ar fi vorba de un termen muzical , sau se cunoaste ca "selah" este un termen ebraic care apare de 71 de ori in psalmi , spre deosebire de indicatiile masoretice care sunt pe margine , acest cuvant este inclus in textul psalmilor. fiind o indicatie pentru a marca o impartire in strofe, este o pauza in care se canta din instrumente sau in lipsa instrumentelor se repeta un refren. in liturgia crestina nu mai este o indicatie muzicala , deaceea unele traduceri nu mai mentioneaza cuvantul

- In liturgia orientala acest psalm este considerat ca fiind rugaciunea de diminiata , iar in ritualul sinagogal al evreilor este considerat ca o cantare la apusul soarelui, cand se considera ca este inceputul unei noi zile ,

iar noi ne uitam la versetul 5 unde se afirma : "Mă culc, adorm  " si putem considera ca este un psalm de seara , iar in intreg contextul versetului :"Mă culc, adorm şi mă deştept iarăşi, căci Domnul este sprijinul meu.", putem considera ca este doar o referire in care se exprima linistea si pacea pe care o avea , desi toti din jurul lui nu vedeau vreo scapare , mai ales ca in cazul de fata chiar fiul lui era impotriva ,

- Psalmul este o rugaciune care oscileaza intre lamentatie si incredere , se poate deduce din psalm ca cel care se roaga se afla in fata unui mare numar de dusmani , intr-o situatie disperata , inonjurat de ostilitate si sarcasm , el isi inalta rugaciunea plina de incredere si speranta spre Dumnezeu , astfel acest psalm este rugaciunea inflacarata, expresia omului cazut in puterea celui rau, in lupta cu el insusi, cu semenii sai si cu lumea exterioara a duhurilor nevazute

- psalmul poate fi considerat si marturia increderii lui David in mijlocul descurajatilor , incredere care i-a dat biruinta

- in unele traduceri versetul 1 este titlul psalmului astfel acolo sunt 9 versete , dar majoritatea traducerilor sunt din 8 versete , titlul fiind separat , deci :

- versetele 1 si 2 ne arata presiunea dusmanilor - "Doamne, ce mulţi sunt vrăjmaşii mei ! Ce mulţime se scoală împotriva mea ! Cât de mulţi zic despre mine: „Nu mai este scăpare pentru el la Dumnezeu!” (Oprire)"

- versetele 3 la 6 ne arata certitudinea ajutorului divin - "Dar, Tu, Doamne, Tu eşti scutul meu, Tu eşti slava mea şi Tu îmi înalţi capul ! Eu strig cu glasul meu către Domnul, şi El îmi răspunde din muntele Lui cel sfânt. (Oprire) Mă culc, adorm şi mă deştept iarăşi, căci Domnul este sprijinul meu. Nu mă tem de zecile de mii de popoare care mă împresoară din toate părţile."

- versetul 7 este o rugaciune impotriva dusmanilor - "Scoală-Te, Doamne! Scapă-mă, Dumnezeule ! Căci Tu baţi peste obraz pe toţi vrăjmaşii mei şi zdrobeşti dinţii celor răi."

- iar versetul 8 este o concluzie , dar si un strigat de lupta al israelitilor cand se aruncau in lupta impotriva dusmanilor - "La Domnul este scăparea: binecuvântarea Ta să fie peste poporul Tău. (Oprire) " , strigat folosind inca din Numeri 10:35-36 , strigat care exprima certitudinea eficacitatii interventiei lui Dumnezeu - "Când pornea chivotul, Moise zicea: „Scoală-te, Doamne, ca să se împrăştie vrăjmaşii tăi şi să fugă dinaintea feţei Tale cei ce Te urăsc !” Iar când îl aşezau, zicea: „Întoarce-te, Doamne, la zecile de mii ale miilor lui Israel !”

- acest psalm ne aduce aminte ca sa ne rugam pentru :

- sa multumim Domnului ca El este siguranta noastra, scaparea noastra, ca binecuvantarea Lui este peste noi -  pacea din fiecare familie , deoarece contextul dat de titlu ne arata ca a fost scris din cauza problemei din familia lui David

- pentru copii razvrati, - sunt cunosute multe cazuri in care copii se scapa de parinti trimitandu-i in azile de batrani, sunt luptele pentru obtinerea mai rapida a mostenirii , etc,

- pentru fiecare om care este oprimat, abuzat, prigonit,

- pentru fiecare om disperat

- pentru obtinerea increderii exprimata de autorul rugaciunii , ca in momentele critice , cand tuturor li se pare ca nu mai avem sanse , noi sa avem nadejde si pace sufleteasca incat sa nu ne ingrijoram ce sa putem dormi in pace

- pentru cei care din cauza ingrijorarii, disperarii au insomnii , ca Domnul sa-i umple de pacea Lui

- ....

E-mail me when people leave their comments –

You need to be a member of ,,Holy Doctor" to add comments!

Join ,,Holy Doctor"